Про бандуру та козацькі пісні

Про бандуру та козацькі пісні

У жодному з жанрів українського фольклору немає такої колоритної орнаментації слова, музики, як у козацьких думах. Канонічність середньовічної поезії та музики поєдналися в них із бароковим оздобництвом, орнаментикою.

Тематика, функція та стиль козацьких пісень становлять гармонійну цілісність, що виокремлює ці твори в неповторний жанр, самостійний підрозділ української пісенної творчості. Вони об’єднують значну кількість фольклорних творів соціально-побутової тематики про життя й походи, нелегку долю та побут українського козацтва в умовах національно-визвольної боротьби в Україні.

Козацькі пісні відзначаються багатством ідейного змісту, емоційною наповненістю, високою художністю. Для їх поетичного стилю характерне органічне поєднання реалістичної конкретності з символічно-метафоричною образністю. Основний герой цих пісень — відважний воїн, оборонець вітчизни, готовий віддати за неї життя.

Ці пісні виконуються здебільшого без супроводу, і єдиним інструментом, який грав під час їх виконання, була бандура.

Інформація про цей народний інструмент – у малюнках Євгена Макоцьоби.

У Дніпрі відбувся семінар: “Нематеріальна музична спадщина Дніпропетровщини у призмі поколінь”

У Дніпрі відбувся семінар: “Нематеріальна музична спадщина Дніпропетровщини у призмі поколінь”

22 листопада у Дніпрі відбувся Третій науково-методичний семінар-практикум “Нематеріальна музична спадщина Дніпропетровщини у призмі поколінь” вчителів музичного мистецтва м. Дніпра та викладачів Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки. Особливу вдячність висловлюємо гостям та учасникам семінару – Скрипченко О.П., методисту МЦ, вчителю-методисту КЗО «ССЗШ № 22» ДМР, Ваган В.А., вчителю КЗО «НВО № 28» ДМР, Стробикіній О.М.,вчителю КЗО «СЗОШ № 15» ДМР, за професійно та якісно підготовлені матеріали доповідей, Матохіній В.М., старшому вчителю КЗО «НВО № 28» ДМР – керівнику дитячого хорового колективу “Домісолька”, Бєчваї О.В., вчителю КЗО «СЗОШ № 26» ДМР – керівнику вокально-хореографічного ансамблю “Мрія” та керівнику фольклорного ансамблю “Калита” – Хмилюку Т. В., викладачу кафедри “Хорове диригування” ДАМ ім. М. Глінки, організайційному комітету заходу – Климчик І. В. зав. відділу навчальної практики ДАМ ім. М. Глінки, Любимовій А. Я., викладачу кафедри “Історія та теорія музики” ДАМ ім. М. Глінки, Гусіній О. Н., зав. лабораторії фольклору та етнографії ДАМ ім. М. Глінки та інженеру-оператору лабораторії фольклору та етнографії ДАМ ім. М. Глінки – Єкімову П. М. Сподіваємо на подальшу творчу співпрацю!

(с) Ольга Гусина 

Експедиція до ансамблю “Першоцвіт”.

Експедиція до ансамблю “Першоцвіт”.

19 листопада Лабораторія фольклору та етнографії Дніпропетровської академії музики провела фольклорну експедицію до ансамблю “Першоцвіт”. 

За матеріалами Лабораторія фольклору та етнографії Дніпропетровської академії музики